poniedziałek, 29 sierpnia 2016

Cieplej niż na Majorce


Jak wakacje to: Grecja? Hiszpania?  A może by tak polecieć do Włoch? Nic podobnego. Chciałabym Wam uświadomić, że w Polsce można przeżyć, równie kapitalnie czas. Naprawdę? Tu? Sama do niedawna uważałam, że ojczysty kraj nie ma mi nic do zaoferowania. Morze, góry - normalka. W czym więc tkwi tajemnica?

"Cudze chwalicie, swego nie znacie, sami nie wiecie co posiadacie." - Stanisław Jachowicz

Od początku kształcenia wpajane są nam języki obce. Żyjemy w przekonaniu wyidealizowania tego co poza granicami. Patriotyzm? "To nie dla mnie, ja wyjadę. Tu niczego nie ma." Wolność i swoboda stworzyła z nas małych egoistów. Wszystko co najlepsze, najwygodniejsze. Musisz być na szczycie piramidy, bo inaczej jesteś nikim. Czy tak nie jest? Przekreślamy Polskę grubą kreską i wyjeżdżamy po nowe życie. Najlepiej po powrocie sycić się wzrokiem szarej Kowalskiej, która o takiej wycieczce może tylko pomarzyć.

Można by przypuszczać, że taka postawa wynika z naszej głupoty. Skoro znasz ojczyznę wzdłuż i wszerz wiesz zapewne co to INTERLOKUTOR, tzw. rozmówca. Właśnie tego zawsze brakowało mi na wakacjach za granicą. Ludzi, przy których nie muszę tłumaczyć jak smakują pierogi, albo dlaczego mówi się tak a nie inaczej. Nie mam jednak nic przeciwko poznawaniu nowej kultury i szlifowaniu do perfekcji języka obcego. Jednak otwarcie chcę przyznać, że nie będę więcej gardzić tym co posiadam w swoim kraju.

W te wakacje odkryłam nie tylko bogactwo naturalne gór, które niewątpliwie potrafi olśnić. Karpacz i jego okolice to prawdziwa oaza spokoju, gdzie wychodzi się na spacery po to aby wyciszyć swój umysł i rozradować serce. Delikatny szum wodospadów hipnotyzuje, gdy człowiek ostatkami sił dociera na szczyt. Dlatego zawsze warto iść na przód. Kto wie ile pozostało kroków. A może to już za rogiem czeka na nas coś wyjątkowego.































Pogoda lubi zaskakiwać. Aczkolwiek nie jest to dla mnie minusem. Nie lubię gdy jest okropnie ciepło przez większość czasu lub potwornie zimno. Skąd więc taki tytuł? Ciepło, które niewątpliwie było czuć w te wakacje nie wynikało z pogody. To ludzie tworzyli niezwykłą atmosferę. Nieustanna integracja doprowadziła do tego, iż płakałam jak nigdy przy pożegnaniu. Dziękuję z całego serca najwspanialszym opiekunom i całej grupie " Arczi Korporejszy "! Było magicznie. Każdy dzień kreatywnie rozporządzony wywoływał uśmiech na twarzy. O takich wakacjach warto marzyć, a wspomnienia pozostaną na zawsze :)

12 komentarzy:

  1. Bylam w karpaczu zima. Swietne miejsce. Niestety nie udalo mi sie zdobys Sniezki ;(

    Zapraszam do mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bylam w karpaczu zima. Swietne miejsce. Niestety nie udalo mi sie zdobys Sniezki ;(

    Zapraszam do mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. jak widać w Polsce też może być pięknie :)super zdjęcia i widoki. Można się zakochać :)

    W wolnej chwili zapraszam do mnie :)
    NAHTURAL.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakie widoki ! *-* Karkonoski PN? Cudowne miejsce ! Sama bym chciała znów się tam wybrać ;)




    Pozdrawiam i zapraszam do siebie, Paputeq  >KLIK<

     
      


        

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne zdjęcia! Nigdy tam nie byłam, ale z chęcią bym się wybrała :)
    http://vivi-vivii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. To pierwsze zdj jest takie urocze! zazdroszczę <3
    Może wzajemna obserwacja?

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com Odpowiadam na każda obserwacje i propozycje wejść w linki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy nie byłam w tym miejscu :)

    Pozdrawiam serdecznie,
    Karolina
    BLOG | INSTAGRAM

    OdpowiedzUsuń
  8. Bajeczne miejsce! Cudne zdjęcia, obserwuję! :)
    Zapraszam do mnie:
    http://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja byłam w tym roku nad Bałtykiem, ale z dawnych wspomnień zapamiętałam polskie wybrzeże jako ładniejsze i ciekawsze. Może akurat trafiłam na mniej piękną miejscowość. Polska jest piękna, jednak jeśli miałabym wybierać wyjazd za granicę lub zwiedzanie kraju, to wybrałabym to pierwsze. Jeśli chodzi o patriotyzm i miłość do ojczyzny, to kocham swoje miasto i uwielbiam w nim przebywać, ale kocham też podróżować i chciałabym zobaczyć także inne kraje i kontynenty. Nie zawsze jest też tak, że osoby, które wybierają wyjazdy za granicę, uważają Polskę za nudną, brzydką i nie wartą uwagi ;)
    malinowynotes.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Great post and photo! love it!
    Would you like to follow each other? Follow me on Blog and Google+ and I'll follow you back!
    www.recklessdiary.ru

    OdpowiedzUsuń
  11. Też tam byłam w tym roku! :)

    Zapraszam do mnie na nowy post! Zaobserwuj, jeśli Ci się spodoba! :)
    >> ALEXANDRAK-BLOG.BLOGSPOT.COM <<


    OdpowiedzUsuń

Elegant Rose - Move